Creatieve bureaus lanceren verdrag tegen fossiele reclame
21 bureaus in de reclame-, marketing-, communicatie-, design- en pr-sector beloven geen fossiele reclame meer te maken en roepen anderen op mee […]
21 bureaus in de reclame-, marketing-, communicatie-, design- en pr-sector beloven geen fossiele reclame meer te maken en roepen anderen op mee […]
Bedrijven mogen niet meer schermen met ‘CO2-compensatie’ en andere ongefundeerde milieuclaims als ‘klimaatneutraal’ en ‘milieuvriendelijk’. Dit besliste het Europees Parlement vandaag in […]
De gemeenteraad van Zwolle heeft een motie aangenomen om fossiele reclame te verbieden via een verordening. Zwolle is daarmee de eerste Nederlandse gemeente – en waarschijnlijk zelfs de eerste wereldwijd – die fossiele reclame gaat weren via een lokale wet.
De toonaangevende Franse krant Le Monde heeft een klimaatstatement gepubliceerd. Daarin stelt de krant normen voor de journalistiek, de bedrijfsvoering én de […]
After many European signatures were collected during the ECI, a successful Ban Fossil Ads conference in Amsterdam last March, and with the European elections coming […]
Wat je gaat doenEen verbod op fossiele reclame het normaalste idee van de wereld maken. Dat is waar jij als communicatiespecialist bij […]
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft bij de rechtbank Amsterdam toegezegd te zullen stoppen met haar langlopende reclamecampagne ‘Fly Responsibly’ (‘Vlieg verantwoord’). De rechtszaak tegen […]
C40, a global network of nearly 100 mayors of the world’s leading cities on climate action, hosted a webinar on high-carbon advertising. […]
De Jongerenraad van Staatsbosbeheer kwam afgelopen maand met een vernietigend advies over de samenwerking van Staatsbosbeheer met Shell. ‘Ook de komende jaren […]
was launched today. The last few years have seen a sharp increase in legal cases, campaigns and direct action taken towards fossil ads. And with success: cities like Amsterdam, Sydney and Stockholm are banning fossil ads. ‘There is no way of stopping this snowball. The question is not whether fossil ads will be banned, but when.’