Eye Filmmuseum breekt met sponsor KLM
Filmmuseum Eye heeft besloten het sponsorcontract met luchtvaartmaatschappij KLM dat sinds 2019 liep, niet te verlengen. Het museum nam deze beslissing omwille van het klimaat.
Filmmuseum Eye heeft besloten het sponsorcontract met luchtvaartmaatschappij KLM dat sinds 2019 liep, niet te verlengen. Het museum nam deze beslissing omwille van het klimaat.
Bij gebrek aan een landelijk verbod namen ook in 2023 weer verschillende Nederlandse gemeentes – waaronder Zwolle, Groningen en Bloemendaal – het […]
59 procent van de beslissers in de Nederlandse reclame- en communicatiesector vindt het (heel erg) waardevol om te weten wat de uitstoot […]
In 2023 adviseerden maar liefst vijf gerenommeerde advies organen – TNO, de Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid (WRR), het Planbureau voor de Leefomgeving […]
Consumenten willen een hardere aanpak van greenwashing. Driekwart is voor een verbod voor vervuilende bedrijven om zich groener voor te doen. Bijna […]
Dat we van fossiel af moeten weten we ondertussen wel, maar wat gaan politieke partijen daaraan doen? Voor de verkiezingen van november […]
Het inperken van fossiele reclame staat dit jaar in de verkiezingsprogramma’s van GroenLinks-PvdA, Partij voor de Dieren, ChristenUnie, BIJ1, Volt en CDA. […]
Gemeente Bloemendaal verbiedt per direct reclames voor vlees, zuivelproducten of producten met fossiele brandstoffen als energiebron. Zij maken op 27 oktober bekend […]
Zorgverleners overhandigen donderdagochtend 26 oktober een preventierecept aan Kamerleden tegen ziektes die oprukken vanwege luchtvervuiling en klimaatontwrichting. Hun boodschap: “Voorkomen is beter dan genezen. […]
Shell misleidt met reclame over CO2-gecompenseerd gas. Zo oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC) deze week over een klacht die was ingediend […]